Perancangan Strategik Kurikulum

BIDANG
ISU STRATEGIK
MATLAMAT STRATEGIK
OBJEKTIF STRATEGIK
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN (%)
TOV
2013
2014
2015
2016
2017
Kurikulum
1. Tahap pencapaian kecemerlangan akademik masih boleh dipertingkat dari segi kualiti dan kuantiti keseluruhannya
Meningkatkan tahap pencapaian kecemerlangan akademik
Meningkatkan pencapaian PMR dari segi kualiti dan kuantiti
% pelajar yang lulus semua mata pelajaran
97%
100%
PBS
PBS
PBS
PBS
% pelajar yang mencapai semua A
2.0%
3.0%
PBS
PBS
PBS
PBS
Gred Purata Sekolah (GPS)
1.97
1.78
1.68
1.58
1.48
1.38
Meningkatkan pencapaian SPM dari segi kualiti dan kuantiti
% pelajar yang lulus semua mata pelajaran
81.0
83.9
86.0
90.0
94.0
96.0
% pelajar yang mencapai semua A
0.72%
1.5%
3.3%
4.0%
4.7%
5.3%
Gred Purata Sekolah (GPS)
4.13
3.77
3.40
3.30
3.20
3.10
Meningkatkan kualiti pembelajaran pelajar
% mata pelajaran yang menghabiskan sukatan dalam tempoh yang ditetapkan dalam Mesyuarat Kurikulum 1
70.00
80.00
100.00
100.00
100.00
100.00
2.Kualiti pencapaian murid dalam peperiksaan tidak mencapai sasaran
Membudaya dan memantapkan Headcount dan Post Mortem dalam kalangan  pentadbir, guru dan murid
Meningkatkan kualiti pencapaian pelajar agar menepati sasaran sekolah
% kelulusan dalam peperiksaan dalaman sekolah
80
90
95
100
100.00
100.00
BIDANG
ISU STRATEGIK
MATLAMAT STRATEGIK
OBJEKTIF STRATEGIK
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN (%)
TOV
2013
2014
2015
2016
2017
Kurikulum














3.Kualiti Pengurusan Kurikulum dalam kalangan guru masih boleh ditingkatkan
Memaknakan Panitia di sekolah
Meningkatkan kualiti Pengurusan kurikulum,Panitia yang bermakna, berfokus dan berkesan
1.Bilangan Mesyuarat JKS/ Panitia setahun
3
4
4
5
5
6
2. Latihan Dalam Perkhdmatan (LDP)/ perbincangan dalam Panitia
4
5
5
6
6
7
4.% Program Panitia yang dilaksanakan mengikut takwim yang ditetapkan
80
85
90
100
100
100
5.% guru menyediakan soalan mengikut format dan JSU
80
85
90
95
100
100
6.% guru mematuhi jadual kerja peperiksaan dan PBS
85
90
90
95
95
100

7.% guru yang memperoleh skor cemerlang dalam pemantauan hasil kerja murid
85
90
90
95
95
100
BIDANG
ISU STRATEGIK
MATLAMAT STRATEGIK
OBJEKTIF STRATEGIK
PETUNJUK PRESTASI UTAMA (KPI)
SASARAN (%)
TOV
2013
2014
2015
2016
2017

4.Pdp guru boleh di pertingkatkan lagi dengan memberi tumpuan kepada pedagogi dan content knowledge
Mempertingkatkan kualiti pdp guru
Meningkatkan kualiti PdP
3.% guru yang memperoleh skor taraf gemilang dalam pencerapan PdP
80
85
90
95
95
100

 5. Kualiti dan kuantiti nota serta latihan murid tidak mematuhi spesifikasi kandungan mata pelajaran,Nota tidak lengkap,Latihan tidak mencukupi dan Nota / latihan tidak disemak atau tidak disemak dengan teliti
Meningkatkan kualiti nota/ kuantiti nota dan kekerapan menyemak dalam kalangan guru mata pelajaran
Mewujudkan keseragaman dalam menetapkan kualiti dan kuantiti nota/ latihan di sekolah






Peratus/ bilangan buku yang disemak/bulan
60
70
80
90
100
100