BIDANG
|
ISU
STRATEGIK
|
MATLAMAT
STRATEGIK
|
OBJEKTIF
STRATEGIK
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
(%)
|
||||||||||
TOV
|
2013
|
2014
|
2015
|
2016
|
2017
|
||||||||||
Kurikulum
|
1. Tahap pencapaian
kecemerlangan akademik masih boleh dipertingkat dari segi kualiti dan
kuantiti keseluruhannya
|
Meningkatkan tahap pencapaian kecemerlangan akademik
|
Meningkatkan pencapaian PMR dari segi kualiti dan
kuantiti
|
%
pelajar yang lulus semua mata pelajaran
|
97%
|
100%
|
PBS
|
PBS
|
PBS
|
PBS
|
|||||
%
pelajar yang mencapai semua A
|
2.0%
|
3.0%
|
PBS
|
PBS
|
PBS
|
PBS
|
|||||||||
Gred
Purata Sekolah (GPS)
|
1.97
|
1.78
|
1.68
|
1.58
|
1.48
|
1.38
|
|||||||||
Meningkatkan pencapaian SPM dari segi kualiti dan
kuantiti
|
%
pelajar yang lulus semua mata pelajaran
|
81.0
|
83.9
|
86.0
|
90.0
|
94.0
|
96.0
|
||||||||
%
pelajar yang mencapai semua A
|
0.72%
|
1.5%
|
3.3%
|
4.0%
|
4.7%
|
5.3%
|
|||||||||
Gred
Purata Sekolah (GPS)
|
4.13
|
3.77
|
3.40
|
3.30
|
3.20
|
3.10
|
|||||||||
Meningkatkan kualiti pembelajaran pelajar
|
%
mata pelajaran yang menghabiskan sukatan dalam tempoh yang ditetapkan dalam
Mesyuarat Kurikulum 1
|
70.00
|
80.00
|
100.00
|
100.00
|
100.00
|
100.00
|
||||||||
2.Kualiti pencapaian murid dalam peperiksaan tidak mencapai sasaran
|
Membudaya dan memantapkan
Headcount dan Post Mortem dalam kalangan
pentadbir, guru dan murid
|
Meningkatkan kualiti pencapaian pelajar agar menepati
sasaran sekolah
|
%
kelulusan dalam peperiksaan dalaman sekolah
|
80
|
90
|
95
|
100
|
100.00
|
100.00
|
||||||
BIDANG
|
ISU
STRATEGIK
|
MATLAMAT
STRATEGIK
|
OBJEKTIF
STRATEGIK
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
(%)
|
||||||||||
TOV
|
2013
|
2014
|
2015
|
2016
|
2017
|
||||||||||
Kurikulum
|
3.Kualiti Pengurusan
Kurikulum dalam kalangan guru masih boleh ditingkatkan
|
Memaknakan Panitia di
sekolah
|
Meningkatkan kualiti Pengurusan kurikulum,Panitia yang
bermakna, berfokus dan berkesan
|
1.Bilangan Mesyuarat JKS/
Panitia setahun
|
3
|
4
|
4
|
5
|
5
|
6
|
|||||
2. Latihan Dalam
Perkhdmatan (LDP)/ perbincangan dalam Panitia
|
4
|
5
|
5
|
6
|
6
|
7
|
|||||||||
4.% Program Panitia yang
dilaksanakan mengikut takwim yang ditetapkan
|
80
|
85
|
90
|
100
|
100
|
100
|
|||||||||
5.% guru menyediakan
soalan mengikut format dan JSU
|
80
|
85
|
90
|
95
|
100
|
100
|
|||||||||
6.% guru mematuhi jadual
kerja peperiksaan dan PBS
|
85
|
90
|
90
|
95
|
95
|
100
|
|||||||||
7.% guru yang memperoleh
skor cemerlang dalam pemantauan hasil kerja murid
|
85
|
90
|
90
|
95
|
95
|
100
|
|||||||||
BIDANG
|
ISU
STRATEGIK
|
MATLAMAT
STRATEGIK
|
OBJEKTIF
STRATEGIK
|
PETUNJUK
PRESTASI UTAMA (KPI)
|
SASARAN
(%)
|
||||||||||
TOV
|
2013
|
2014
|
2015
|
2016
|
2017
|
||||||||||
4.Pdp guru boleh di
pertingkatkan lagi dengan memberi tumpuan kepada pedagogi dan content
knowledge
|
Mempertingkatkan kualiti pdp guru
|
Meningkatkan
kualiti PdP
|
3.% guru yang memperoleh skor taraf gemilang dalam
pencerapan PdP
|
80
|
85
|
90
|
95
|
95
|
100
|
||||||
5. Kualiti dan
kuantiti nota serta latihan murid tidak mematuhi spesifikasi kandungan mata
pelajaran,Nota tidak lengkap,Latihan tidak mencukupi dan Nota / latihan tidak
disemak atau tidak disemak dengan teliti
|
Meningkatkan kualiti nota/
kuantiti nota dan kekerapan menyemak dalam kalangan guru mata pelajaran
|
Mewujudkan keseragaman
dalam menetapkan kualiti dan kuantiti nota/ latihan di sekolah
|
Peratus/ bilangan buku
yang disemak/bulan
|
60
|
70
|
80
|
90
|
100
|
100
|
Perancangan Strategik Kurikulum
Subscribe to:
Posts (Atom)